Dfind kåret til Årets Rekrutteringsbyrå 2020
Publisert: 26. februar 2020
Dfind ble kåret til "Årets rekrutteringsbyrå" på The Hunt denne uken. Selskapet var nominert for andre året på rad, og denne gangen dro vi i land den gjeveste prisen for vår innsats gjennom 2019.
Det var til stor jubel at de ansatte i Dfind kunne entre scenen på The Hub i Oslo for å motta prisen. Over 700 ansatte i HR og rekrutteringsbransjen var til stede ved Finn sitt bransjetreff som arrangeres for tredje året på rad. Prisen ble vunnet i konkurranse med de to andre nominerte selskapene, Academic Work og Personalhuset.
- Først og fremst ser jeg på dette som en anerkjennelse til de ansatte, som faktisk er de som leverer tjenestene våre. Dette er en tydelig tilbakemelding på den fantastiske jobben de gjør og det engasjementet de har ovenfor kunder og kandidater. Dette er en stor motivasjon til å fortsette arbeidet med å bygge Norges råeste rekrutteringsmiljø, forteller Janne Kristiansen, Business Line Director Rekruttering og Organisasjonsutvikling i Dfind.
Toppår
Det at Dfind vinner prisen for beste rekrutteringsbyrå er en bekreftelse på at selskapet har tatt store steg i riktig retning i året som har gått. Sammen med Randstad har selskapet lansert verdens største HR-undersøkelse i Norge, Randstad Employer Brand Research. Dette, kombinert med flere andre tunge undersøkelser som gjennomføres i løpet av året, gir Dfind en unik innsikt. Ikke bare knyttet til enkeltselskaper og grupper av arbeidstakere, men også Norsk arbeidsliv generelt.
Dfind har også befestet sin posisjon i sosiale kanaler med en sterk tilstedeværelse, og har en kraftig økning av følgere i sine nettverk både på LinkedIn og Facebook.
Et annet område der Dfind har stort fokus er på mangfold. Dette vises ved å vi i dag er en gjeng på 50 rådgivere med et aldersspenn fra 25 til 63 med et gjennomsnitt på 41 år og 40% kvinner både totalt og i ledelsen. I tillegg har selskapet levert en omsetningsvekst på over 20% i året som gikk.
Endringsvillige rekrutterere
- At vi vinner denne prisen i en tid hvor det foregår store endringer og initiativ, vitner om at vi har en arbeidsstyrke med enormt potensiale, sier Kristiansen, som i tillegg kan fortelle om omfattende IT-prosjekter for å strømlinjeforme hele virksomheten i Randstad og Dfind, samt lanseringen av merkevareplattformen “Passion for People”.
Den nye merkevareplattformen skal i enda større grad enn tidligere sette mennesket i sentrum. Enten du er kunde, kandidat eller samarbeidspartner, så mener Dfind at du vil merke at selskapet er sterkt verdidrevet og har et ønske om å stå fram som en tydelig aktør i et marked med mange konkurrenter.
En trygg samarbeidspartner
- En seier her i dag er jo også en ekstra bekreftelse til våre kunder at vi er en partner å stole på, og at vi er sterke innen våre fagområder. Dette har også en stor verdi for kandidatene våre. At vi møter de med kompetanse og innsikt innen deres ekspertområde gjør at de kan være trygge på at vi kan formidle deres kandidatur videre på en god måte, fortsetter Kristiansen.
Arbeidsmarkedet har vært i endring over tid. Dette kommer til å vedvare, og Dfind skal forsette å legge til rette for at våre kandidater får utnyttet sitt potensial og at våre kunder oppnår sine mål gjennom rett kompetanse, ved å bistå de i kampen om de beste hodene.
Om The Hunt
The Hunt er et arrangement av FINN jobb hvor ansatte innen HR og rekruttering inviteres. Arrangementet i år var det tredje i rekken og ble avholdt på Clarion Hotel The Hub i Oslo 25. februar. Med over 700 deltakere er The Hunt et av de store arrangementene i bransjen. Dagen inneholdt foredrag til inspirasjon og faglig påfyll, samt mulighet for nettverksbygging. For de fleste var høydepunktet prisutdelingen FINN jobb awards som dagen ble avsluttet med. I tillegg til "Årets rekrutteringsbyrå" ble det delt ut priser i kategorienen “Årets hodejeger”, “Årets HR-avdeling” og “Årets kampanje”. Dfind vant i 2019 prisen for "Årets hodejeger".