På scenen under The Hunt 2024

Med et tydelig employer brand sikrer du deg de rette medarbeiderne.

Undersøkelsen Randstad Employer Brand Research er verdens største uavhengige HR-undersøkelse. I Norge gjennomføres den for sjette gang. Vi har også kåret landets mest attraktive arbeidsgiver 2024.

Randstad Employer Brand Research 2024

Publisert: 8. mai 2024

Vi har intervjuet over 2500 norske arbeidstakere for å høre deres mening om de 75 største selskapene i landet, samt generelle spørsmål knyttet til arbeidsliv, som forventninger til lønn, motivasjon for å bytte jobb, forskjell på kjønn og andre spørsmål knyttet til arbeidsliv og employer branding.

Hovedfunnene fra undersøkelsen gir unik innsikt i hva som motiverer og driver norske arbeidstakere.

Last ned rapporten her.

Landets mest populære arbeidsplass 

Nær 3000 norske arbeidstakere hadde svart på undersøkelsen i år som plasserte DNV på topp foran Equinor og Technip FMC. Selskapet har blitt kåret til landets mest populære arbeidsplass for andre gang. 

Se hvem som er de mest attraktive arbeidsgiverne i Norge.

Om undersøkelsen 

Verdens største innen employer branding. Gjennomført i 25 år. 34 medvirkende land. Over 160 000 respondenter. Undersøkt 6000 selskaper. I Norge gjennomføres undersøkelsen av Kantar. 

Hvilke trender påvirker norske bedrifter?

Få fersk innsikt om hvilke trender som påvirker norske bedrifter. HR-trender 2024 dekker de mest effektive rekrutteringsmetodene, strategier for å tiltrekke nye ansatte, løsninger på kompetansemangel, hvorfor bedrifter sliter med å tiltrekke de beste kandidatene, og forventninger til bruken av AI.

Last ned rapporten her.